12 Ekim 2016 Çarşamba

BEYAZ EŞYA'DA MARKA TERCİHİM HANGİSİ? NEDEN?

Herkese Merhabalar,
Bugün reklamları hunharca izlerken buldum kendimi. Arçelik'in "Bugün dünya çapında tam 27 bin kişi "Nerde çalışıyorsun?" sorusuyla karşılaştığında Türkçe bir cevap veriyor." reklamını ilk izlediğimde de etkilenmiştim. Kalite kokan reklamları seviyorum. Bugün yine izlerken düşündüm de "Neden beyaz eşya ile ilgili yazı yazmıyorum?" Çünkü son zamanlarda beyaz eşyalarımdan memnuniyetim ve markası hakkında sorular alıyorum. Hem beyaz eşya sadece evlenirken satın aldığımız ürünler değil değiştirirken de soru işaretleri yaşadığımız elektronikler değil mi?
En önemlisi de önceden kullanılan üründen memnun kalınmadığında korkarak, ince eleyip sık dokunarak alınan ürünler. Bir de hep o duyduğumuz "Elektronik şans işi!" denmesi. Satış danışmanlarının ve servis ekiplerinin bile sıkça kullandığı cümle üstelik.
Ben bir reklam yapacak olsam "İşimizi şansa bırakmıyoruz" adı altında bir çalışma yapardım :)


Gelelim benim beyaz eşya macerama. Annem Arçelik kullanıp memnun kaldığı için başka marka beyaz eşyaya bakmadım ama internette araştırmada yaptım. Hatta bir mağazada pazarlık yaparken "başka marka ürünlere bakmak ister misiniz?" dedi satış danışmanı. "Asla biz başka ürüne bakmak için değil en iyi ürünü en iyi fiyata almaya geldik" diyince adam Arçelik'i kastederek "Siz garanticisiniz" dedi.
Bence Türkiye'nin en iyi markası Arçelik. Dünya'ya yayılan bir markanın da Türkçe olması da gurur verici. İyi ki seçimimi bu markadan yana yapmışım.
İyi ki diyorum çünkü:
Biz bilindik bir markadan tv aldık. Özellikleri vs. çok iyi fiyatı da bir tık düşmüş. İnanın servise defalarca gittiği için toplamda 3 ay televizyonsuz yaşadık. Servis ekibine de Arçelik'ten bahsettim. Neden Arçelik değişim konusunda müşteriyi bunaltmıyor da siz değişim yapmamak için direniyorsunuz? Adam bana "Elektronik şans işi böyle bir sorunla ilk kez sizde karşılaştık. Yabancı markalar değişim konusunda istikrarsız ve değişime yanaşmıyorlar. Değişim ürünü  Türkiye'deki stokta da olsa "Şu"  ülkeden temin edilip gönderildiği için uğraşmak istemiyor marka. Ancak Arçelik Türk markası. Ürünün değişimini gerekliyse stoklardan çıkarıp kolayca halledebiliyor" dedi. (Bahsettiğim olay tamir edilemeyen ve değişim gerektiren durumlar için geçerli)
Bana mantıklı geldi. Çünkü piyasadaki iyi markalar kolay kolay bozulmasada hadi diyelim şansa bozuldu "bizim tv gibi" uğraş dur. 
Şunu da unutmamak lazım ki; Beyaz eşya evdeki bireylerin eli kolu ayağı. 
Bakın Arçelik bölge servisiniz kötü olabilir, ilgisiz olabilirler, ürün size sorun çıkarmış memnun kalmamış olabilirsiniz. Ancak istisnalar kaideyi bozmaz ki 100 kişiye sorun 99'u Arçelik'ten memnundur. Müşteri memnuniyetinin artması için markanın mağazalarındaki ve servisindeki denetlemeyi sizlerin şikayeti ile yapar. Bu nedenle size ilgi alakasının doğru yönde olmadığını düşünüyorsanız merkeze konuyu bildirin.
Evinizdeki beyaz eşyanızı yenilemek isterseniz ya da yeni evlenecekseniz size benim nacizane tavsiyem Arçelik'tir. Bizde anneden kızına bir serüvendir Arçelik :)
Ya bide aklıma gelmişken; şu A markasının yan ürünü B markasıdır. İçindeki malzeme aynı fiyatı daha hesaplı diye bahsedilen bir olay var. Ticari bağlamda kâr getiren bir olay olabilir ama kafa karıştırıcı bir durum. A markası ile insanı kazıklıyoruz B markası ile kazıklanmaya parası olmayan müşteriyi kandırıyoruz hesabından başka bir şey değil.  İnandırıcılığını yitiriyor.
Bence tüketiciler artık daha uyanık. Kafasına buyruk  gençleri hesaba katmazsak :)
Ayrıca Arçelik için "pahalı" damgası vurmayın rica ediyorum. Neredeyse her ay başı en güzel ürünlerinden birine indirim yapıp tüketiciyi daha kârlı hale getiriyor. Mesela ceyizini düğünden 1 sene öncesinde dizmeye başlayan kişi her ay bir ürününü alsa kaç bin lira kâr eder. Mesela ben piyano serisi bulaşık makinesini 1000 tl ye almıştım. Babam diğer ürünleri topluca aldığı tarihte baktığımda bulaşık makinem 1800 tl olmuştu. O sırada buzdolabında indirim vardı ondan da bi 500-600 lira daha aşağı fiyata almıştık. O yüzden "pahalı" olayını kabul etmiyorum. Tabii bütçe her zaman en iyi markaya yetecek diye bir şey yok. Biraz daha araştırmacı olursanız en iyi markaları en uygun fiyata alabilirsiniz aslında. Beyaz eşya piyasası birbirine yakın aralıklarda ve  çok büyük uçurumlar pembe hardal renklerde farklı imaja sahip ürünlerde extra ücrete giriyor. O da çok normal.
Amacından fazla özelliklere sahip ürünleri de tavsiye etmem size. Çamaşır makinesi çamaşır yıkamalı kurutma yapmamalı bence. Araştırdığım kadarıyla binbir özellik taşıyan ürünler de sıkıntı daha çok çıkıyor. Seçiminizi dikkatli yapın derim :)

Bu yazdıklarım reklam değil arkadaşlar. Tamamen kendi düşüncelerim. Umarım faydalı olur.


Okuduğunuz için teşekkürler: Bir başka postta görüşmek üzere,
Sevgiyle Kalın :)

 İnstagram için Burayı (@misspoine) 
 Twitter  için Burayı (@misspoine1) tıklayınız.